Friday, January 14, 2011

JOM MENYAMBUNG PENGAJIAN

15/01/2011-KAPIT: Semoga anda semua sihat. Hari ini dalam kesempatan yang sangat singkat, saya hanya ingin mengingatkan kepada para pendidik yang membaca blog ini mengenai pengumuman KPM berkenaan cuti belajar bergaji penuh. Anda boleh melayari dan mengisi borang permohonan mulai 19 januari 2011 hingga 18 februari 2011.

Harapan saya agar para pendidik yang ingin mengisi dan berhajat menyambung pelajaran kali ini, sila perbetulkan niat anda. Terlalu sukar untuk menemui mana-mana guru yang menyambung pelajaran hanya untuk kepuasan belajar. Rata-rata semuanya tipikal untuk mengejar kenaikan pangkat, menjadi pensyarah IPG atau universiti atau apa sahaja yang bersifat materialistik.

Marilah kita bersama-sama mengubah tanggapan orang bahawa masih ada orang yang mahu menyambung belajar solid hanya untuk kepuasan belajar dan mengisi ilmu di dada. Usahlah mencampur adukkan niat belajar dengan perkara-perkara yang melibatkan urusan gaji, nama dan pangkat. Semua itu akan datang dengan sendiri, percayalah.

Walaupun masih jauh di pedalaman ini, saya berazam untuk menyambung pengajian saya pada peringkat PhD tahun ini. Kita berdoa bersama-sama agar dimudahkan.

1 comment: